voor een lach die je past!

Klachtenregeling

Wij proberen je zo goed mogelijk te helpen en overleggen met jou over de behandeling. Gaat er toch iets niet goed, of vind je dat we je niet goed hebben geïnformeerd of dat we onzorgvuldig waren, dan horen we dit graag. Alleen dan kunnen we iets verbeteren. Het is voor ons belangrijk om te weten dat je niet tevreden bent of een probleem ervaart. We kunnen de situatie samen bekijken en vaak is het probleem dan goed op te lossen.

Komen we er samen niet uit of kun je het probleem niet met ons bespreken, dan kun je terecht bij de KNMT, de Koninklijke Nederlandse Maatschappij ter bevordering van de Tandheelkunde. Zij hebben een gratis klachtenregeling voor pati├źnten. De eerste stap is bemiddeling. Daarbij probeert de Regionale Bemiddelingsraad van de KNMT een oplossing te vinden die voor beide partijen aanvaardbaar is. Lukt dat niet, dan kun je via de KNMT de Centrale Klachtencommissie inschakelen. De orthodontist en jij worden dan uitgenodigd voor een hoorzitting, waarna de Centrale Klachtencommissie een uitspraak doet. De commissie kan geen schadevergoeding opleggen maar wel aanbevelingen doen voor de manier van werken van de orthodontist. Meer informatie over deze klachtenregeling vind je op de website van de KNMT.