Een kijkje in de praktijk met: Baliemedewerkster Erica

”Ik ben Erica. Als baliemedewerker ben ik de eerste die mensen te spreken krijgen. Nieuwe patiënten komen bij mij binnen en ik help ze op weg. Ik wil ervoor zorgen dat iedereen tevreden is en dat mensen het prettig vinden om bij ons een beugelbehandeling te starten. Mijn missie? Dat iedereen met een glimlach de praktijk uit gaat!”

"Iedereen met een glimlach weer de deur uit!"

”Het contact met mensen vind ik mooi. Het zit in mijn natuur om mensen te helpen, en dat is aan de balie ook wel nodig! Het is er vaak erg druk, met mensen aan de balie en met telefoontjes. Het is heel normaal dat mensen veel vragen hebben als ze een beugelbehandeling starten en ik informeer iedereen zo goed mogelijk. Oók de mensen die niet zo goed Nederlands spreken, die moeite hebben met de financiële kant of die niet goed weten hoe ze een aanvraag bij de verzekeraar moeten starten.”

”Aan de balie krijgen we vaak inhoudelijke vragen over behandelingen. Daar kunnen we natuurlijk niet veel over zeggen, we zijn immers geen orthodontist. We werken wel heel nauw samen met de orthodontist en de assistentes en daardoor kan ik de meeste mensen wel verder helpen. Bij elk behandeltraject doe ik de voorbereiding, plan ik de afspraken in en verzorg ik de administratie en de rekeningen. De planning maak ik in overleg met de praktijkmanager en mijn collega’s en dat is een flinke verantwoordelijkheid. We willen iedereen zo snel mogelijk helpen maar plannen we te veel in, dan loopt alles uit! Als ik mijn werk goed doe, dan hoeft niemand lang te wachten.

De balie is vaak ook het eerste aanspreekpunt bij klachten. En ja, die zijn er soms. Meestal is er dan iets niet duidelijk over de behandeling en komen we er samen wel uit. Zijn het lastigere problemen, dan lossen we dat samen met de praktijkmanager als team op. En daar zit voor mij echt de kern: er zit een heel sterk team achter deze praktijk, we zijn echt met elkaar begaan. We hebben elkaar nodig en kunnen op elkaar rekenen. Samen zorgen we dat de praktijk goed loopt en dat elke patiënt zich welkom voelt.”